Wikia

Kevin is een Nederlands muzikant. Hij is de voormalige zanger, gitarist en toetsenist van de Piepgeluidjesband, en de voormalige drummer van White Hot Warning Eyes en Frozen Sun. Van Frozen Sun was hij de originele drummer. Van april tot mei 2011 en opnieuw tussen juli 2011 en januari 2012 zat hij in Frozen Sun. Hij besloot de eerste keer uit de band te stappen vanwege de sfeer die hem niet aanstond, maar stopte niet met drummen. Na vele discussies kwam hij eind juli weer terug bij de band. In januari ging hij weg omdat het hem teveel van hetzelfde werd. Tussen augustus 2011 en oktober 2012 zat hij bij de Piepgeluidjesband. Hij verbrak op dat moment zijn vriendschap met enkelen met wie hij werkte.

PiepgeluidjesbandEdit

Kevin zat sinds 12 augustus 2011 bij de Piepgeluidjesband. Dit kwam doordat Max een keer voorstelde om Kevin een keer mee te laten drummen op het album dat toen in de maak was. Maar daarna bedacht hij dat het slimmer zou zijn om Kevin als volwaardig lid aan te nemen, aangezien de toenmalige lineup nog nooit bij elkaar was gekomen om muziek te maken, ze maakten slechts opnamen in hun eentje en maakten hiervan één geheel. Auke verliet de band op Max' verzoek en Kevin kwam in de band. Op 11 januari 2012, een half jaar later, ruilden Max en Kevin van functies in de band.

Kevin gaf begin 2012 aan dat hij nooit meer weg wilde bij de Piepgeluidjesband. Ook toen hij Frozen Sun verlaten had, vertelde hij enthousiast dat hij bij de Piepgeluidjesband wilde blijven. Die dag ruilden hij en Max van functies; Kevin werd zanger en gitarist en Max werd drummer. In mei 2012 verscheen er een losse single met de lineup van dat moment, "Grand Theft Auto". In september verscheen een andere losse single, "West Pier".

Kevin verliet de band op 16 oktober 2012. Hij verbrak toen zijn vriendschappen met onder andere Reuben, Max, Auke en anderen. Kevin had in plaats van hun nieuwe vrienden gemaakt die hem helemaal veranderd hadden. Toen Kevin Max een week later weer tegenkwam, zei hij tegen hem dat hij zelfmoord zou moeten plegen. Max wil Kevin hierdoor nooit meer zien.

Op 3 juni 2012 verscheen er een livealbum van de Piepgeluidjesband: Live in F.. Hier staan opnamen op die werden gemaakt toen de band een optreden gaf in februari 2012 in Duitsland, ter viering van de release van hun vierde studioalbum Piepgeluidjesgekte!. Kevin speelde tijdens dit optreden gitaar en deed heel af en toe ook een beetje zang. In 2013 was Kevin nog te horen op het vijfde studioalbum Piepgeluidjeskanonnade! (het laatste studioalbum waaraan hij meegewerkt had) en het compilatiealbum Neem Wat Je Wilt.

DiscografieEdit

Frozen Sun

Piepgeluidjesband