Wikia

Max & Reuben studioalbums
Tears of the River (2009) – Perfect World (2010) – Tales From the Forest (2010) – Lost Mind (2011) – Social Autumn (2011)

Tears of the River

Cover van Tears of the River

Tears of the River is het debuutalbum van de piano rock band Max & Reuben. Het verscheen op 26 december 2009. Het werd opgenomen tussen 19 en 20 december 2009. In maart 2010 verscheen de opvolger: Perfect World.

Algemene informatieEdit

Max wilde het album eerst een EP noemen, maar later besloot hij het om te dopen tot een studioalbum. Het nummer heeft zes nummers en duurt in totaal 5 minuten, dit zou normaal voor een kleine EP kunnen zorgen.

Reuben heeft de naam van het album bedacht. Tears of the River omdat er vervelende dingen zijn gebeurd tijdens de opnames van het album en ook nog omdat het album in de buurt van heel veel water is opgenomen.

Het nummer Lost! is geinspireerd door zo'n vervelende gebeurtenis. Max verloor zijn mp4-speler in de sneeuw, hierdoor was hij erg van zijn stuk gebracht, aangezien hij er veel waarde aan hechtte. Hij had hem dus verloren; "lost" betekent in het Engels verloren. Op 8 januari 2010 kreeg Max zijn mp4 weer terug.

Het genre van deze muziek van de band gaat meer de richting op van een mix van klassiek en alternative rock. Het is momenteel een van de best ontvangen releases van de band ooit.

ProductieEdit

Het album werd opgenomen tussen 19 en 20 december 2009. Zoals hier boven staat, Max wilde van het album eerst een EP maken maar besloot het thuis toch maar om te dopen tot een studioalbum.

Het mixen begon op 22 december 2009. Tijdens het mixen viel het Max op hoe goed de muziek op dit album wel niet was. Voor die tijd was hij erg trots op de muziek. Hij wilde snel weer persoonlijk de studio in met Reuben, maar dit gebeurde pas weer in juni 2010, een half jaar later.

Tears of the River dankt zijn naam aan het feit dat het in de buurt opgenomen is van een heleboel water. Tears komt van het feit dat Max tijdens de opnames zijn mp4-speler verloor. Reuben kwam op 20 december 2009 met de naam voor het album. Diezelfde dag werd de cover voor het album gemaakt. 's Avonds laat op 22 december was het album 100% afgerond.

TracklistingEdit

  1. "When I see the Wall"
  2. "I Know What You See Now"
  3. "I Dunno Why"
  4. "Can't Keep Up"
  5. "Lost!"
  6. "Tears of the River"

GegevensEdit

  • Opnamedatum: December 2009 in de Dordt Studios
  • Release: 26 december 2009

CrewEdit

  • Reuben – keyboard, zang
  • Max – snaredrum, zang

LinksEdit